آهک

از جمله موادی كه بشر از قديم بكار مي‌گرفته آهك است . کشف آهك مربوط به زماني است كه انسان آتش را كشف كرد،  . ايرانيان قديم نيز آهك را بخوبي مي‌شناختند و نمونه‌هاي بسیاری از كاربرد آهك بعنوان سيمان و ملات در ساخت ساختمان هاي تاريخي بدست آمده است. اما مشكل شناخته شده آهك، عدم مقاومت آن در برابر آب بود. جهت رفع اين معضل، مخلوطي از‌ آهك و ماسه و خاك رس و لويي (سر نوعي ني) به اسم ساروج بكار گرفته می شد كه در مقابل آب مقاوم بود. آهك علاوه بر كاربردهاي ساختماني ،در صنايع كاغذ سازي ، تولدي كاربيد كلسيم، تصفيه آب ، توليد گيريس ،‌خنثي كردن اسيدهاي فاضلاب، مواد غذايي حيوانات ، معادن زغال سنگ ،جلوگيري از انفجار گاز زغال، خنثي كننده‌ها و … نيز بكار مي‌رود. خوشبختانه در ايران، معادن زيادي از سنگ آهك مرغوب مخصوصاً سنگ هاي رسوبي داريم. ام برخلاف صنعت توليدگچ كه در آن پيشرفت خوبي داشته‌ايم، در مورد آهك چنين نبوده است. البته اخيراً كارخانه‌هايي جهت توليد آهك صنعتي احداث شده. اما در هر صورت هم اكنون آهك آماده در بازار مصالح ساختماني وجود ندارد. در مورد آهک و قیمت آهک و آهک امروزه می توان به راحتی اطلاعات را پیدا کرد.

در مورد یک نوع دیگر از مواد شیمیایی باید به معرفی آهک هیدراته پرداخت. آهک هیدراته، آهک خالص سفید رنگی می باشد اما با وجود ناخالصی ها می تواند تا حدودی باعث تغییر رنگ آن شوند، اگرچه ناخالصی های سنگ آهک ، کربنات منیزیم باشد سنگ آهک دولومیتی نامیده می شود و از پختن آن آهک منیزیومی حاصل می شود، زمانیکه ناخالصی سنگ آهک مواد رسی و سیلیسی باشد، پختن آن بسته به مقدار ناخالصی ، آهک نیمه آبی یا آهک آبی تهیه می شود.

.منبع: لینک منبع 

 


وبلاگ شرکت پترو کیمیای آکام ناخالصی ,مورد ,مواد ,بكار ,کیمیای آکام ,پترو کیمیای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ملکا جان | دانلود فیلم و سریال، انیمیشن و موزیک فروشگاه اینترنتی پرستیژ مجله سیراف بهترین سایت روانشناسی مثبت خالی حرف میزنه این زن..... خرید کفش کتونی نیم بوت ساق دار کالج خز زنانه دخترانه بچه گانه مردانه 2021