سود پرک

هیدروکسید سدیم یا سود پرک در فرم جامد، همچنین به نام سدیم سودا، یک ترکیب شیمیایی غیر معدنی متعلق به قویترین ماده قلیایی است. سود پرک فرم جامد، آن یک ماده سفید با ظاهر کریستالی (فلکس) است. این خواص هیدروژنی دارد. سود پرک کاملا محلول در آب است که باعث تشکیل لکه های خورنده می شود که با انتشار مقدار قابل توجهی از گرما همراه است.

هیدروکسید سدیم در گروه PCC در فرآیند الکترولیز غشا تولید می شود. در میان خواص شیمیایی سود پرک را از رقابت جدا می کند، محتوای کلرید کم (<200 ppm) و آهن (<15 ppm) قابل توجه است. تولید کننده سود پرک زحمت زیادی برای این فرایند انجام میدهند.در فرایند تولید فقط ترکیبات معدنی استفاده می شود. بنابراین این محصول می تواند مورد نیازباشد. هیدروکسید سدیم با موفقیت در صنایع مانند شیمیایی، منسوجات، شیمی خانگی، پالپ و کاغذ، لاستیک و داروها استفاده می شود. هیدروکسید سدیم ( سود سوزآور ) یکی از مواد اولیه مورد استفاده در هر صنعت است.قیمت سود پرک  با توجه به مراحل و هزینه های سختی که برای تولیدش استفاده می شود، دارای قیمت مقرون به صرفه و مناسبی است.

در صنایع پتروشیمی، هیدروکسید سدیم یا سود پرک برای پالایش نفت خام، روغن های معدنی، رزین ها و آسفالت ها و استخراج گاز شیل استفاده می شود. در پالایشگاه ها و کارخانه های کوک، سود سوزی برای اصلاح محصولات حاصل از زغال سنگ کک می باشد. در صنایع فولاد و متالورژی سود پرک در فرآیند تولید آلومینیوم از فرایند بوکسیت دخیل است. سودا  یا سود پرک نیز در صنعت کاغذ و صنایع سلولزی به طور گسترده ای مورد استفاده در روند چوب چوب خمیر مورد استفاده برای تولید کاغذ یا بازسازی الیاف سلولز است.  کاستیک سودا در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در تولید صابون سخت (سدیم)، مواد شوینده، ماسک های لایه برداری (لایه برداری، شبیه سازی شیمیایی) و آسپتیک استفاده می شود. همچنین نقش مهمی در چندین مرحله بعد سفید کردن پالپ قهوه ای که از فرایند خمیردندان دارد، این مراحل شامل تجزیه اکسید اکسیژن، استخراج اکسیداتیو و استخراج ساده است که تمامی آنها نیاز به یک محیط قوی قلیایی با pH> 10.5 در پایان مراحل دارند. هیدروکسید سدیم یک ماده مهم در تولید سورفکتانت ها، شستن مایعات و پودر ها، مواد پاک کننده و نرم کننده های آب است. در فرم مایع جزء مواد شوینده مختلف است. در صنعت نساجی سود پرک در تولید رنگ و مصنوعی استفاده می شود. در فرایند تصفیه آب با افزایش pH، آب دارای اثر خوردگی کمتر بر روی نصب آب است و علاوه بر این، میزان سرب، مس و دیگر فلزات سمی را که می تواند در آب آشامیدنی حل شود، کاهش می دهد.


وبلاگ شرکت پترو کیمیای آکام منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 شیراز لینک یاب لینکدونی تلگرام gooyesh language institute عکاسی در شب پایان نامه های کارشناسی ارشد با فرمت ورد آموزش تولید محتوا