کرینات سدیم سنگین

خاکستر سودا، نام تجاری برای کربنات سدیم (Na2CO3)است،کربنات سدیم یک ماده سفید، بدون آب، پودر یا دانه ای است. کربنات سدیم خام اولیه مورد استفاده در تولید شیشه، مواد شوینده شیمیایی و سایر محصولات صنعتی است. کربنات سدیم به دو دسته کزینات سدیم سبک و کرینات سدیم سنگین تقسیم می شود. به همین ترتیب،  کربنات سدیم در تولید بیش از 5000 سال استفاده شده است. مصری های باستان از آن برای ساخت شیشه و عروق استفاده می کردند. آنها محصول را از ذخایر تجمعی دریاچه خشک یا با سوزاندن جلبک دریایی و دیگر گیاهان دریایی بازیافت کردند. رومی ها نیز از خاکستر سودا برای نان پخت، شیشه و برای مقاصد پزشکی استفاده می کردند. استخراج آن از خاکستر گیاهان مختلف تا اواسط قرن نوزدهم ادامه یافت و نام آن را "خاکستر سودا" نامید.

 

 

 

امروزه " کربنات سدیم سبک " از ترون مواد معدنی تصفیه شده و به عنوان استاندارد برای کیفیت و خلوص مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از نمک های سدیم کربنات تحمل می شود. همچنین "خاکستری سودا مصنوعی" وجود دارد که با استفاده از تعدادی از فرآیندهای شیمیایی مختلف تولید می شود.کربنات سدیم سنگین یکی از کالاهای مورد استفاده و مهم است که به طور عمده به تولید ناخالص داخلی کمک می کند. کربنات سدیم سنگین در سه درجه اصلی - سبک، متوسط ​​و متراکم ساخته شده است. این خواص شیمیایی کربنات سدیم سنگین مشابه دارند و تنها با ویژگی های فیزیکی، مانند چگالی فشرده و اندازه و شکل ذرات (که بر ویژگی های جریان و زاویه رطوبت تاثیر می گذارد) تفاوت دارند.

 

 

کربنات سدیم سنگین در تولید شیشه (55٪)، خمیر کاغذ و کاغذ (5٪)، صابون و بسیاری از مواد شیمیایی دیگر (25٪) مانند سدیم سیلیکات و فسفات سدیم استفاده می شود. همچنین کربنات سدیم سنگین به عنوان عامل قلیایی در صنایع شیمیایی استفاده می شود.

در داخل کشور کربنات سدیم سنگین به عنوان یک نرم کننده کننده آب در طول شستشو استفاده می شود. این با منیزیم یون ها و کلسیم در آب سخت رقابت می کند و مانع از اتصال آنها با مواد شوینده می شود. بدون استفاده از شستن ، برای جذب یونهای منیزیم و کلسیم، مواد شوینده اضافی مورد نیاز است.

کربنات سدیم سنگین نیز در فرایند عکاسی شناخته شده به عنوان reticulation استفاده می شود. یک فیلم منفی را می توان در یک حمام داغ از کربنات سدیم قرار داد که ممکن است نقره فلزی به آن چسبیده شود و امولسیون را از پایه فیلم جدا سازد و یک تصویر ترک خورده و انتزاعی ایجاد کند.

کربنات سدیم سنگین نیز توسط صنایع آجر به عنوان عامل مرطوب برای کاهش مقدار آب مورد نیاز برای رساندن رس به کار می رود.

کربنات سدیم سنگین محلول در آب است، اما می تواند به طور طبیعی در مناطق خشک، به خصوص در ذخایر معدنی (evaporites) شکل گرفته، زمانی که دریاچه های فصلی تبخیر می شود رخ می دهد. سپرده های نفتی معدنی، ترکیبی از کربنات سدیم و بی کربنات سدیم، از زمان های قدیم از زمین های خشک دریاچه در مصر استخراج شده است، زمانی که از ساختن مومیایی ها و تولید زود هنگام شیشه استفاده شد. کربنات سدیم سنگین دارای سه فرم شناخته شده هیدرات است: دکا هیدرات کربنات سدیم، هپاتاید هیدرات کربنات سدیم و مونوهیدرات سدیم کربنات.

 

 

فرآیند Leblanc

در سال 1791، شیمیدان فرانسوی نیکلاس لوبلان فرآیند تولید کربنات سدیم سنگین را از نمک، اسید سولفوریک، سنگ آهک و ذغال سنگ ثبت کرد. اول، نمک دریایی (کلرید سدیم) در اسید سولفوریک برای تولید سولفات سدیم و گاز کلرید سدیم، بر اساس معادله شیمیایی

2 NaCl + H2SO4 Na2SO4 + 2 HCl

سپس سولفات سدیم با سنگ آهک خرد شده (کربنات کلسیم) و زغال سنگ مخلوط شد و مخلوط سوختن، تولید کربنات سدیم همراه با دی اکسید کربن و سولفید کلسیم.

Na2SO4 + CaCO3 + 2C Na2CO3 + 2 CO2 + CaS

كربنات سديم از خاکستر با آب استخراج شد و سپس با آب به تبخير رسيد. هنگامی که شرکت ها روند تولید و تولید خاکستر سودا را تولید می کنند، تعدادی از ترکیبات سدیم دیگر به عنوان محصولات مشترک، از جمله بیکربنات سدیم (همچنین به عنوان سودا سدیم)، سولفیت سدیم، تراتو پلی فسفات سدیم و سدیم شیمیایی سدیم ساخته می شوند. ما اینجا هستیم تا مواد شیمیایی با کیفیت را با قیمت مناسب عرضه کنیم. تمام محصولات ما را می توان در مقیاس به اندازه و به مقدار کامیون اری شده است. کربنات سدیم سنگین می توان به: رده کربنات سدیم سنگین برای استفاده در صنعت و رده دوم کربنات سدیم برای استفاده در صنعت، با توجه به استفاده می شود. کربنات سدیم سنگین نور پودر کریستالی سفید است، کربنات سدیم سنگین ذرات ریز سفید است. تمامی سعی ما این است که بتوانیم بهترین پینهاد را به شما مشتریان عزیز ارائه دهیم.


وبلاگ شرکت پترو کیمیای آکام سدیم ,کربنات ,استفاده ,تولید ,شیمیایی ,خاکستر ,کربنات سدیم , کربنات سدیم ,سدیم سنگین ,مواد شوینده ,خاکستر سودا ,سدیم سنگین به عنوان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

با هم وبلاگ شهید امین امانی تو بهترین خرید رو از ما داشته باش فری فارسی دانلود رایگان جدیدترین سریال های ترکی سایت رسمی دانلود کلیپ های صوتی علی تلمبه تهران چت تخفیف تور نوروز | تورهای نوروزی | تور نوروز 99 | نوروز 99