گوگرد

گوگرد از عناصر شیمیایی جدول تناوبی است که عدد اتمی آن 16 می‌باشد. گوگرد یک نافلز می باشد که دارای خصوصیات بی‌بو بودن، بی‌مزه بودن و چند ظرفیتی است. بیشتر به شکل کریستال زرد رنگ که در کانی سولفید و سولفات بدست می‌آید شناخته شده است. گوگرد یک عنصر لازم برای تمامی موجودات است که مورد نیاز اسید آمینه‌ها و پروتئین‌ها می‌باشد. گوگرد به صورت اولیه در کودها استفاده می‌شود ولی بصورت گسترده تر در باروت ، ملین ها ، کبریت ها و ه کش ها به کار گرفته می‌شود.

 گوگرد به صورت آزاد و به صورت تركيبي موارد مصرف بسيار دارد ولي اصلی ترین كاربرد آن براي تهيه تركيبات شيميايي و فرآورده ها در چرخه صنعت است. بيشترين مصرف گوگرد در سال‌هاي اخير در صنايع كشاورزي و تهيه كودهاي فسفاتيك بوده است. کاربرد گوگرد در کشاورزی بسیار زیاد می باشد. همچنین گوگرد در پالايش نفت و پالايش اورانيوم، تهيه مواد شيميايي آلي و غير آلي، رنگ‌ها، كاغذ و خمير كاغذ، چرم سازي، آبكاري و صنايع قند و شكر، تهيه نشاسته، تهيه الياف مصنوعي، مواد منفجره، دارو سازي به عنوان منبع ماده جوش (جوش‌دادن لاستيك)، مواد غير فلزي، مواد غذايي، صنعت صابون سازي و شوينده ها و مواد پاك كننده، لاستيک مصنوعي. بتون‌هاي گوگرد دار نيز بكار مي‌رود. و گوگرد نیز به سختی قبل نمی باشد. به هنگام کار کردن با دی سولفید کربن سولفید هیدروژن و دی اکسید گوگرد باید مراقب باشید. گوگرد علاوه بر اینکه سمی است (سمی تر از سیانید) با آبی که در جو وجود دارد واکنش نشان داده و باران اسیدی را بوجود میاورد. 

منبع: لینک منبع


وبلاگ شرکت پترو کیمیای آکام گوگرد ,مواد ,تهيه ,صورت ,سولفید , گوگرد ,کاربرد گوگرد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان مرجعی برای سوالات متداول شما ذکر دعا | بزرگترین بانک ذکر و دعا شهر ثبت سایت رپ بازی Game Rap ORezaO وبگردی آسان